User login

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

You are here

Διαβάστε επίσης

O Erytos II - Cosmote με το εντυπωσιακό του μπαλόνι
(Αγώνες)

Η τελευταία διαδρομή σε αυτό τα ράλι των αγώνων της Aegean Regatta  περιλάμβανε την διαδρομή 54ν.μ. απο την Νίσυρο στο πανέμορφο νησί της Ρόδου.

Οι συνήθεις ύποπτοι της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η δεύτερη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 40ν.μ. απο την Αστυπάλαια στο νησί της Νισύρου. Οι συνθήκες και η εξέλιξη του αγώνα, οι πρωταγωνιστές και οι... συνήθεις ύποπτοι!

Η πρώτη ημέρα αγώνων της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η πρώτη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 58ν.μ. από την Πάτμο στο νησί της Αστυπάλαιας. Η τακτική των κυβερνητών και η εξέλιξη του αγώνα, τα σκάφη που έπαθαν ζημιές καθώς και οι πρωταγωνιστές της πρώτης ημέρας αγώνων.

Εξαιρετική εκκίνηση για το Tomahawk GRE-2004 στα ORC Club
(Αγώνες)

Με πολλές απουσίες η τελευταία ιστιοδρομία του Cyclades Regatta που ανέδειξε τους νικητές του αγώνα και αποτέλεσε την πιο ενδιαφέρουσα πλεύση για τους ιστιοπλόους από πλευράς τακτικής.

Μαϊνάροντας τη μαΐστρα με 35 κόμβους αέρα
(Αγώνες)

Συναρπαστική η ιστιοδρομία Πάρος-Σέριφος, με αέρα της τάξης των 30 κόμβων και καταιγιστικές σπηλιάδες στην είδοσο του όρμου της Σερίφου. Ζημιές σημειώθηκαν μα τελικά οι ιστιοπλόοι, σώοι και αβλαβείς κατέφθασαν νωρίς το απόγευμα στον προορισμό τους.

Από τον χρήστη Nikrene | Mon, 2017-07-03 20:37 | Αγώνες

Μηδέν εις το λιοπύρι

 

Μια φούντωση μια φλόγα,
δυτικά από τη Τζια,
θα ’θελα να με χορτάσεις
αεράκι στα πανιά...

 

Με αυτόν τον ευφάνταστο τρόπο θα υμνούσε το χθεσινό πρώτο μπράτσο του Cyclades Regatta 2017 ο αείμνηστος Μάρκος Βαμβακάρης, αν συμμετείχε στον αγώνα. Το λιοπύρι και ο ασθενής άνεμος ταλαιπώρησαν τους ιστιοπλόους και είχαν ως αποτέλεσμα κανένα σκάφος να μην καταφέρει να… ανταμώσει την ακρογιαλιά της Σύρου μέσα στο χρονικό όριο τερματισμού του.

 

Εκκίνηση και πρόωρες εγκαταλείψεις

Η εκκίνηση δόθηκε κανονικά στις 11 το πρωί στην είσοδο του όρμου της Κορησσίας, με τον αέρα να πνέει ασθενής νοτιοδυτικός, με αποτέλεσμα τα σκάφη τριμαρισμένα στα όρτσα τους, με τακ να ελίσσονται για να βγουν από το στενό.

Όσοι επέλεξαν να κρατηθούν κοντά στην ξηρά όχι μόνο έχασαν δρόμο αλλά παρολίγο να αναγκαστούν να βάλουν μηχανή για να αποφύγουν την επαφή με τα βράχια, καθότι το νησί «τους ρουφούσε», κάτι που δεν μπόρεσε να αποφύγει το ALKYON GRE-136 με αποτέλεσμα να ανάψει μηχανή και να εγκαταλείψει μία ώρα μόλις μετά την εκκίνηση.

 

Λίγο αργότερα κατέβασε τζένοα και εγκατέλειψε το Traite de Rome EUR-1 ενώ μέσα στις επόμενες τρεις ώρες και πολύ πριν ακόμη τα σκάφη καταφέρουν να προσεγγίσουν τον φάρο Τάμελο στο νοτιότερο άκρο της Τζιας, σημειώθηκαν τρεις ακόμη εγκαταλείψεις σκαφών.

 

40+ οC υπό σκιάν μαΐστρας και ο αέρας που ήρθε αλλά δεν κράτησε

Στις 3 το μεσημέρι η πλειονότητα του στόλου είχε διανύσει μόλις 4 μίλια, οι κυβερνήτες τιμόνευαν με αέρα 1 knot, τη στιγμή που τα πληρώματα δυσφορούσαν λόγω της αποπνικτικής ατμόσφαιρας που δημιουργούσε η υψηλή θερμοκρασία σε συνδυασμό με τον ανεπαίσθητο αέρα.

Αμέσως μετά το καβατζάρισμα ενισχύθηκε ο Πουνέντης και έτσι με άνεμο 6-8 κόμβων τα σκάφη σήκωσαν μπαλόνι και με πλεύση δευτερόπρυμα κατευθύνθηκαν προς το βορειοανατολικό άκρο της Κύθνου δεξίνεμα.

Λίγο πριν τις έξι το απόγευμα ο αέρας εντάθηκε ακόμη περισσότερο, ξεπέρασε τους 10 κόμβους και σταδιακά ανήλθε ακόμη και στους 15 κόμβους, με τα σκάφη να ταξιδεύουν μια πλεύση ευχάριστη και γρήγορη. Σε αυτό συνέτεινε και η παντελής έλλειψη κυματισμού.

Με το ταχύμετρο να δείχνει ταχύτητα της τάξης των 8 κόμβων, το αεράκι να δροσίζει το πρόσωπο και τα κότερα να ταξιδεύουν με πόνζτες προς το στόχο, τα πληρώματα αναθάρρησαν και θεώρησαν ότι θα καταφέρουν με ευκολία να διανύσουν τα 25 από τα 40 μίλια που απέμεναν.

 

Ασθενής Σορόκος: η χαριστική βολή

Προς πλήρη απογοήτευση όλων, μια "τεράστια λαδιά" που φαινόταν να αγκαλιάζει τη ολόκληρη τη Σύρο έγινε ορατή από μακριά. Πράγματι, 8 μίλια πριν το νησί ο αέρας όχι μόνο έκοψε τελείως αλλά άλλαξε σε διεύθυνση και γύρισε στις 120 μοίρες, Σιρόκος! Έχοντας τον αέρα των 2 μιλίων κόντρα και αναγκαζόμενοι να επιδίδονται σε... κοντοβόλτια, με τις πλώρες των σκαφών μία να δείχνουν την Τήνο, μία την Πάρο, οι ελπίδες για έγκαιρο τερματισμό άρχισαν να εξανεμίζονται.

Τα πληρώματα εξάντλησαν όλα τα περιθώρια της αντοχής και υπομονής τους μα όταν έπεσε η νύχτα και "οι αριθμοί" άρχισαν να υποδεικνύουν πως μόνο με πλεύση ταχύτητας 7 κόμβων προς το στόχο θα μπορούσε το σκάφος να τερματίσει, ευρισκόμενα περί τα 5 nm μακριά από το νησί, το ένα μετά το άλλο εγκατέλειψαν τις προσπάθειες, κατέβασαν τζένοα και με μηχανή κατευθύνθηκαν προς το Φοίνικα, αφήνοντας πίσω τους με πικρία μια ιστιοδρομία υπέρμετρα εξουθενωτική.

 

Ο τραυματισμός νεαρής ιστιοπλόου

Μελανό σημείο του αγώνα ο τραυματισμός νεαρής ιστιοπλόου όταν αυτή έπεσε μέσα στο χατς της πλώρης μετά το μαϊνάρισμα του μπαλονιού. Η αθλήτρια με τη συνοδεία του κυβερνήτη της και μέλους της Επιτροπής αγώνα διακομίσθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου όπου και νοσηλεύτηκε και υποβλήθηκε σε εξετάσεις για να διαπιστωθεί τελικά ότι η Υγεία της δεν διατρέχει κίνδυνο. Για προληπτικούς όμως λόγους της συστάθηκε από τους ιατρούς να μην συνεχίσει τον αγώνα.