User login

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

You are here

Διαβάστε επίσης

O Erytos II - Cosmote με το εντυπωσιακό του μπαλόνι
(Αγώνες)

Η τελευταία διαδρομή σε αυτό τα ράλι των αγώνων της Aegean Regatta  περιλάμβανε την διαδρομή 54ν.μ. απο την Νίσυρο στο πανέμορφο νησί της Ρόδου.

Οι συνήθεις ύποπτοι της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η δεύτερη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 40ν.μ. απο την Αστυπάλαια στο νησί της Νισύρου. Οι συνθήκες και η εξέλιξη του αγώνα, οι πρωταγωνιστές και οι... συνήθεις ύποπτοι!

Η πρώτη ημέρα αγώνων της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η πρώτη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 58ν.μ. από την Πάτμο στο νησί της Αστυπάλαιας. Η τακτική των κυβερνητών και η εξέλιξη του αγώνα, τα σκάφη που έπαθαν ζημιές καθώς και οι πρωταγωνιστές της πρώτης ημέρας αγώνων.

Εξαιρετική εκκίνηση για το Tomahawk GRE-2004 στα ORC Club
(Αγώνες)

Με πολλές απουσίες η τελευταία ιστιοδρομία του Cyclades Regatta που ανέδειξε τους νικητές του αγώνα και αποτέλεσε την πιο ενδιαφέρουσα πλεύση για τους ιστιοπλόους από πλευράς τακτικής.

Μαϊνάροντας τη μαΐστρα με 35 κόμβους αέρα
(Αγώνες)

Συναρπαστική η ιστιοδρομία Πάρος-Σέριφος, με αέρα της τάξης των 30 κόμβων και καταιγιστικές σπηλιάδες στην είδοσο του όρμου της Σερίφου. Ζημιές σημειώθηκαν μα τελικά οι ιστιοπλόοι, σώοι και αβλαβείς κατέφθασαν νωρίς το απόγευμα στον προορισμό τους.

Από τον χρήστη Nikrene | Fri, 2017-07-07 11:34 | Αγώνες

Ο ιστιοπλόος που αναχαιτίζει τις ριπές του ανέμου

Συναρπαστική η χθεσινή ιστιοδρομία Πάρος-Σέριφος του αγώνα Cyclades Regatta 2017, με αέρα της τάξης των 30 κόμβων και καταιγιστικές σπηλιάδες στην είδοσο του όρμου της Σερίφου. Ζημιές σημειώθηκαν μα τελικά οι ιστιοπλόοι, σώοι και αβλαβείς κατέφθασαν νωρίς το απόγευμα στον προορισμό τους.

Μαγευτική εκκίνηση

Η εκκίνηση από την Πάρο με προορισμό τη Σέριφο δόθηκε 5 λεπτά νωρίτερα, στις 10:55, έτσι ώστε να υπάρξει περιθώριο για το καράβι της γραμμής να προσεγγίσει το λιμάνι. Τα σκάφη, με τον αέρα να φυσά από τις 10 μοίρες και αισθητά εξασθενημένος σε σχέση με το αυτό που αναμένονταν, σήκωσαν ολάκερη τη μαΐστρα τους και κατευθύνθηκαν προς τη γραμμή. Αν μη τι άλλο, αυτή η εκκίνηση ήταν μαγευτική: 

Όλα εκκίνησαν μαζί καλώς και σαν αρμάδα πολεμική σημάδεψαν το σημείο στροφής, την ποντισμένη σημαδούρα του όρμου της Παροικιάς. Μετά το καβαντζάρισμα οι πυξίδες έδειχναν 280 μοίρες, καρφί-πορεία προς Σέριφο, με την ένταση του ανέμου σταδιακά να ανεβαίνει και να ανέρχεται στους 22-25 κόμβους. Τα τρακ της μαΐστρας τέθηκαν σταβέντο και τα σκάφη έπιασαν, παρότι τα περισσότερα με μικρή τζένοα, περισσότερους από 7.5-8 κόμβους ταχύτητα. Η συνέχεια ανήκει στους μαΐστράδες.

Μαΐστρας μονόλογος

Με τον φαινόμενο άνεμο στις 70 μοίρες, κλειστή πλαγιοδρομία δηλαδή, και τον Βοριά συνεχώς να φουντώνει, οι σκότες τις μαΐστρας αφήνονταν ελεύθερες να γλιστρήσουν μέσα από τα χέρια των χειριστών τους, «για να μη μας πατάει». Μετά από μισή ώρα πλεύσης το λάσκα δεν ήταν αρκετό και ήταν τότε που άρχισαν τα πανιά και τα τιμόνια να ζορίζουν. Τα σκάφη, το ένα μετά το άλλο μούδαραν και παρά τον άνεμο που πλέον φυσούσε με 30 κόμβους, συνέχισαν τη γρήγορη πλεύση.

Τα κύματα πάνω στην κουβέρτα

Όσοι με ραθυμία έβαλαν τη νιτσεράδα μέσα στο σάκο την περασμένη Παρασκευή, όταν "ο Λίβας έκαιε τα σπαρτά" και φάνταζε αστείο να πάρει κανείς μαζί του ένα τέτοιο ρούχο, σήμερα είδαν πως χρειαζόταν. Και όσοι δεν το έκαναν το μετάνιωσαν. Γιατί το κύμα ερχόταν βαθύ από το Βορρά, έγλυφε τα έξαλα των σκαφών στην πλάγια αυτή πλεύση και με ορμή πεταγόταν πάνω στην κουβέρτα, λούζοντας τους ιστιοπλόους. Οι κλυδωνισμοί του σκάφους προκάλεσαν ναυτία σε αρκετούς, αν όχι στους περισσότερους, ενώ δεν έλλειψαν και οι περιπτώσεις όπου σημειώθηκε βίαιη αποβολή γαστρικού περιεχομένου δια του στόματος προς τη θάλασσα.

10 λεπτών σιγή

Άξαφνα και μετά από δύο ώρες πλεύσης, το πολυβόλο του ανέμου έπαθε αφλογιστία. Η ένταση του μειώθηκε απότομα από τους 30 κόμβους στους 8 με τα πληρώματα αρχικά να σαστίζουν και να αναμένουν έως ότου πήραν την απόφαση να φέρουν τα τρακ στο κέντρο και να ξεμουδάρουν. Το παραπάνω όμως δεν κράτησε για πολύ: τα 7 μποφώρ για 10 λεπτά γινήκανε 2 και στη συνέχεια γινήκανε 5 και πάλι 7. Οπότε τα σκάφη μούδαραν ξανά.

Η συνέχεια υπήρξε όπως και στην αρχή της κούρσας: Ο αέρας να φυσά σταθερά Βοριάς από τις 10 μοίρες με ένταση 25-30 κόμβους, οι μαΐστράδες να λασκάρουν και να φερμάρουν συνεχώς, τα πληρώματα έξω στα ρέλια και το κύμα ενίοτε να πηδά στην κουβέρτα. Όλα αυτά μέχρι το βράχο Βου, γιατί μετά το Βου ήρθε το πιο δύσκολο απ’ όλα: Το έμπα στον όρμο της Σερίφου με Βοριά.

Καταιγιστικός ο αέρας στην είσοδο

Εκεί, ο άνεμος αναρριχήθηκε στους 32-33 κόμβους με τις ριπές να φτάνουν στην πλειοψηφία τους τους 37 - 38, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και 40 κόμβους και την πρώτη μούδα να μην είναι αρκετή για να αναχαιτίσει την ορμή του αέρα.

Κάποια σκάφη πήραν δεύτερη μούδα, βέβαια τα πιο πολλά συνέχισαν με την πρώτη, ζημιές σημειώθηκαν σε ορισμένες τζένοες και υπήρξαν σκάφη που τερμάτισαν μόνο με τη μεγίστη. Μελανό σημείο υπήρξε η εγκατάλειψη του PYX LAX III και του DEMONIA λίγο πριν από τη γραμμή. Το δεύτερο μάλιστα έσκισε τη μαΐστρα και με μπλοκαρισμένη τη λαγουδέρα λίγο έλειψε να οδηγηθεί προς τα βράχια.

Το άραγμα στη μαρίνα

Παρά το μένος του αέρα στην είσοδο του όρμου τα πληρώματα έκοψαν τελικά τη γραμμή τερματισμού έπειτα από μια εξαιρετικά γρήγορη πλεύση. Η πλειοψηφία του στόλου χρειάστηκε περί τις 4 ώρες για να καλύψει τα 31 ναυτικά μίλια της κούρσας, δηλαδή περίπου 7.5 κόμβοι μέση ταχύτητα.

Κατά την είσοδο στη μαρίνα υπήρξε ασυνεννοησία μεταξύ των κυβερνητών ως προς τη σειρά με την οποία θα δέσουν. Δεν έλειψαν οι εκνευρισμοί μα και οι μικροζημιές λόγω του αέρα που καθιστούσε δύσκολο το χειρισμό του σκάφους μέσα στο μικρό λιμάνι. Αλλά τέλος καλό, όλα καλά, και έτσι οι ιστιοπλόοι γεμάτοι αλμύρα πάτησαν το πόδι τους στο γραφικό νησί της Σερίφου.

Αποτελέσματα

Αναρτήθηκαν νωρίς το βράδυ τα αποτελέσματα του αγώνα με τους τρεις πρώτους από κάθε κατηγορία να έχουν ως εξής:

 

Κατάταξη Σκάφος Κυβερνήτης
   
ORC INTERNATIONAL  
1 FARSIDE XL Martin Timmermans
2 ANAX Νίκος Αναγνώστου
3 IONIA Αναστάσιος Δεληγιώργης
     
ORC CLUB  
1 AFRODITI - SOLARIS Βασίλης Μιλιώτης
2 NEMESIS Ζήσης Δημητρίου
3 AFROESSA Κωνσταντίνος Γκρέτσος
ORC CLUB NS  
1 DECISION Γιώργος Λάσδας
2 BLUE PEARL V Ανάργυρος Αναγνώστου
3 FLAME Δημήτρης Κεραμόπουλος

 

 

Μπορείτε να δείτε πώς έχει διαμορφωθεί η κατάταξη μετά τις τρεις ιστιοδρομίες εδώ.