User login

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

You are here

Διαβάστε επίσης

O Erytos II - Cosmote με το εντυπωσιακό του μπαλόνι
(Αγώνες)

Η τελευταία διαδρομή σε αυτό τα ράλι των αγώνων της Aegean Regatta  περιλάμβανε την διαδρομή 54ν.μ. απο την Νίσυρο στο πανέμορφο νησί της Ρόδου.

Οι συνήθεις ύποπτοι της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η δεύτερη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 40ν.μ. απο την Αστυπάλαια στο νησί της Νισύρου. Οι συνθήκες και η εξέλιξη του αγώνα, οι πρωταγωνιστές και οι... συνήθεις ύποπτοι!

Η πρώτη ημέρα αγώνων της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η πρώτη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 58ν.μ. από την Πάτμο στο νησί της Αστυπάλαιας. Η τακτική των κυβερνητών και η εξέλιξη του αγώνα, τα σκάφη που έπαθαν ζημιές καθώς και οι πρωταγωνιστές της πρώτης ημέρας αγώνων.

Εξαιρετική εκκίνηση για το Tomahawk GRE-2004 στα ORC Club
(Αγώνες)

Με πολλές απουσίες η τελευταία ιστιοδρομία του Cyclades Regatta που ανέδειξε τους νικητές του αγώνα και αποτέλεσε την πιο ενδιαφέρουσα πλεύση για τους ιστιοπλόους από πλευράς τακτικής.

Μαϊνάροντας τη μαΐστρα με 35 κόμβους αέρα
(Αγώνες)

Συναρπαστική η ιστιοδρομία Πάρος-Σέριφος, με αέρα της τάξης των 30 κόμβων και καταιγιστικές σπηλιάδες στην είδοσο του όρμου της Σερίφου. Ζημιές σημειώθηκαν μα τελικά οι ιστιοπλόοι, σώοι και αβλαβείς κατέφθασαν νωρίς το απόγευμα στον προορισμό τους.

Από τον χρήστη Rigopoulos | Thu, 2016-02-25 01:50 | Ασφάλεια

Μείνετε μακριά από τα μεγάλα καράβια

Λίγο πολύ μας αρέσει που το ιστιοφόρο έχει προτεραιότητα έναντι των μηχανοκίνητων σκαφών. Πόσες φορές δεν παινευτήκαμε μιλώντας για την ιστιοπλοΐα σε μια παρέα ότι ολόκληρο τάνκερ θα αλλάξει πορεία αν μας βρει στο διάβα του! Παρόλα αυτά, αυτό που πρέπει να μας γίνει κτήμα είναι το εξής: «Για την ασφαλειά μας όσο ιστιοπλοούμε, ας παραμείνουμε μακριά από τα μεγάλα πλοία». 
Κάθε φορά που διασταυρώνουμε πορείες με ένα μεγάλο σκάφος θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο, να έχουμε γνώση των κανόνων ναυσιπλοΐας και να εφαρμόζουμε όταν χρειάζεται την κοινή λογική. Ας προσπαθήσουμε για μια στιγμή να γίνουμε κυβερνήτες ενός μεγάλου παποριού, ας φορέσουμε το κοστουμάκι μας και καπνίζοντας την πίπα μας ας βρεθούμε νοερά στο πηδάλιό του. Τότε θα αντιληφθούμε γιατί πρέπει να τα αποφεύγουμε:

 

Αδυναμίες του μεγάλου πλοίου
Το μεγάλο καράβι, ειδικά όταν είναι φορτωμένο, έχει αδυναμία στο να προβεί σε ελιγμούς. Θα πρέπει μάλιστα να διατηρήσει ταχύτητα για να ακούσει το πηδάλιό του και να μπορέσει να στρίψει. Πέρα από αυτό, το βύθισμά του ενδέχεται να είναι τέτοιο που να μην του επιτρέπει να προβεί στον ελιγμό που θα έπρεπε ή θα ανέμενε κανείς.
Επιπλέον, λόγω της μεγάλης μάζας και κατά συνέπεια της μεγάλης αδράνειας, θα χρειαστεί μεγάλη απόσταση για να σταματήσει αν χρειαστεί να το κάνει, απόσταση που θα μπορούσε να φτάσει ή και να ξεπεράσει το μισό μίλι.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η ορατότητα από τη γέφυρα είναι περιορισμένη και υπάρχει ένας τεράστιος σε έκταση νεκρός τομέας μπροστά από την πλώρη, μέσα στον οποίο ο κυβερνήτης του δεν έχει ορατότητα. Αυτή η απόσταση μπορεί να εκτείνεται έως και μισό μίλι! Αν δηλαδή από το ιστιοφόρο μας δεν έχουμε οπτική επαφή με τα παράθυρα της γέφυρας, τότε μάλλον ο κυβερνήτης του δε μας βλέπει ούτε αυτός.

 

Οι κίνδυνοι για το ιστιοπλοϊκό
Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πλέοντας πλησίον μεγάλου καραβιού ο αέρας χάνει την ομαλή του ροή πέριξ αυτού και είναι απρόβλεπτος ως προς τη διεύθυνση και την ένταση, με συνέπεια να υπάρχει κίνδυνος να χαθεί η δυνατότητα ελιγμού του ιστιοφόρου. Πέραν του στροβιλισμού, υπάρει πιθανότητα να πέσουμε στο «blank» που δημιουργεί ο μεγάλος όγκος από τη σταβέντο πλευρά του και να μην έχουμε δύναμη να πλεύσουμε. Το να είναι η μηχανή του ιστιοφόρου stand-by ενδεχομένως να είναι μια καλή δικλείδα ασφαλείας.
Στην απώλεια ελέγχου μπορεί να συμβάλει και ο έντονος κυματισμός που δημιουργείται από την πλώρη του μεγάλου καραβιού καθώς αυτός σχίζει το νερό αλλά και οι περιδινήσεις του νερού στα πλαϊνά και κυρίως στην πρύμνη του. 

 

Επικοινωνία -  5 βραχείς συριγμοί
Σε περίπτωση που από το μεγάλο πλοίο αντηχήσουν πέντε βραχείς συριγμοί σημαίνει πως ο κυβερνήτης του δεν είναι σίγουρος για τις προθέσεις του ιστιοφόρου ή αμφιβάλει για το κατά πόσο ο ελιγμός του ιστιοφόρου είναι ικανός να αποσοβήσει τη σύγκρουση. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να απομακρυνθούμε από την πορεία του μεγάλου πλοίου το συντομότερο δυνατό.
Ως γνωστό, όλα τα πλεούμενα σκάφη θα πρέπει να είναι συντονισμένα στο Κανάλι 16 του VHF. Σε περίπτωση αμφιβολίας και ενδεχόμενης πορείας σύγκρουσης έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε μέσω του Καναλιού με τη γέφυρα του πλοίου ώστε να σιγουρευτούμε εκατέρωθεν για την πορεία που θα ακολουθηθεί για την αποφυγή της σύγκρουσης.

 

Μέσα στον δίαυλο
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται κατά την πλεύση μέσα σε δίαυλο στις εισόδους των λιμανιών αλλά και αλλού, όπου το μεγάλο πλοίο έχει εξ’ορισμού προτεραιότητα. Τέτοιος δίαυλος είναι ο μεγάλος δίαυλος της εισόδου του λιμανιού του Πειραιά. 
Το πιο βασικό κατ’αρχήν είναι να γνωρίζουμε αν βρισκόμαστε μέσα στο δίαυλο. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να παρακολουθούμε το στίγμα μας πάνω στο χάρτη και μόλις εισέλθουμε και βεβαιωθούμε πως δεν πλησιάζει πλοίο, θα πρέπει να τον διασχίζουμε κάθετα και όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Και φυσικά ποτέ δεν αγκυροβολούμε μέσα σε δίαυλο!

 

Σε επόμενα άρθρα θα αναφερθούμε εκτενώς σε ζητήματα ασφάλειας, στον ΔΚΑΣ, στην πλεύση κατά τη νύχτα και άλλα. Μέχρι τότε αλλά και για πάντα ας έχουμε κατά νου το εξής: «Για την ασφάλειά μας, ας παραμείνουμε μακριά από τα μεγάλα πλοία». Όσο πιο μακριά, τόσο το καλύτερο.