User login

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

You are here

Διαβάστε επίσης

O Erytos II - Cosmote με το εντυπωσιακό του μπαλόνι
(Αγώνες)

Η τελευταία διαδρομή σε αυτό τα ράλι των αγώνων της Aegean Regatta  περιλάμβανε την διαδρομή 54ν.μ. απο την Νίσυρο στο πανέμορφο νησί της Ρόδου.

Οι συνήθεις ύποπτοι της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η δεύτερη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 40ν.μ. απο την Αστυπάλαια στο νησί της Νισύρου. Οι συνθήκες και η εξέλιξη του αγώνα, οι πρωταγωνιστές και οι... συνήθεις ύποπτοι!

Η πρώτη ημέρα αγώνων της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η πρώτη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 58ν.μ. από την Πάτμο στο νησί της Αστυπάλαιας. Η τακτική των κυβερνητών και η εξέλιξη του αγώνα, τα σκάφη που έπαθαν ζημιές καθώς και οι πρωταγωνιστές της πρώτης ημέρας αγώνων.

Εξαιρετική εκκίνηση για το Tomahawk GRE-2004 στα ORC Club
(Αγώνες)

Με πολλές απουσίες η τελευταία ιστιοδρομία του Cyclades Regatta που ανέδειξε τους νικητές του αγώνα και αποτέλεσε την πιο ενδιαφέρουσα πλεύση για τους ιστιοπλόους από πλευράς τακτικής.

Μαϊνάροντας τη μαΐστρα με 35 κόμβους αέρα
(Αγώνες)

Συναρπαστική η ιστιοδρομία Πάρος-Σέριφος, με αέρα της τάξης των 30 κόμβων και καταιγιστικές σπηλιάδες στην είδοσο του όρμου της Σερίφου. Ζημιές σημειώθηκαν μα τελικά οι ιστιοπλόοι, σώοι και αβλαβείς κατέφθασαν νωρίς το απόγευμα στον προορισμό τους.

Από τον χρήστη Rigopoulos | Wed, 2015-04-15 20:08 | Volvo Ocean Race

Volvo Ocean Race: Ανασκόπηση του 5ου μπράτσου

Το 5ο μπράτσο του Volvo Ocean Race τελείωσε και το μόνο σίγουρο είναι ότι κράτησε τις υποσχέσεις του. Ήταν μακρύ, με πάνω από 7.200 ναυτικά μίλια ταξιδίου από τη Νέα Ζηλανδία ως τις ακτές της Βραζιλίας. Ήταν σκληρό, το άλμπουρο της ομάδας Dongfeng έσπασε αναγκάζοντας την ομάδα να παραιτηθεί από το μπράτσο. Ήταν μια πνευματική και σωματική πρόκληση για τα πληρώματα αφού 3 από αυτά υπέστησαν broach ενώ στα περισσότερα υπήρξαν ζημιές και αστοχίες στον εξοπλισμό και την εξάρτηση των σκαφών.
Ήταν πολύ οριακό επίσης. Την Κυριακή 5 Απριλίου, η ομάδα Abu Dhabi Ocean Racing πέρασε πρώτη τη γραμμή του τερματισμού, με την ομάδα MAPFRE να ακολουθεί στη δεύτερη και την ομάδα Alvimedica στην τρίτη θέση, μόλις 1 λέπτο και 16 δευτερόλεπτα μπροστά από την ομάδα Brunel που τερμάτισε τέταρτη.
Μετά από 7200 ναυτικά μίλια αυτές οι τέσσερις ομάδες του Volvo Ocean Race τερμάτισαν το 5 μπράτσο, όλες μέσα σε διάστημα 55 λεπτών.
Δύο μέρες μετά, ο τερματισμός της γυναικείας ομάδα της SCA, σήμανε το τέλος του δύσκολου αυτού 5ου μπράτσου του αγώνα. Ακολουθεί μια ανασκόπηση αυτών των τριών εβδομάδων θαλάσσιας περιπέτειας και απίστευτου αγώνα.

Στη δίνη του κυκλώνα

Η εκκίνηση του μπράτσου σημαδεύτηκε από μια φυσική καταστροφή. Ο κυκλώνας Pam ανάγκασε τους διοργανωτές του αγώνα να καθυστερήσουν την εκκίνηση. Αντί για την Κυριακή 15 Μαρτίου, τα σκάφη απέπλευσαν από το Auckland την Τετάρτη στις 18 στις 09.00 τοπική ώρα.
«Είναι ένας κυκλώνας που έχει αφήσει πολλά ανθρώπινα θύματα στο πέρασμά του και επέφερε την απόλυτη καταστροφή σε μερικά πανέμοφρα νησιά τις θάλασσες των οποίων διασχίσαμε στο προηγούμενο μπράτσο, στα βόρεια της Νέας Ζηλανδίας», εξήγησε ο CEO του αγώνα Knut Frostad ενώ στη συνέχεια των δηλώσεών του είπε: «Δεν είναι ένα απλό καιρικό φαινόμενο, μιλάμε για μια φυσική καταστροφή. Ως διοργανωτής αγώνων ποτέ δε θα σκεφτόμουν να δώσω εκκίνηση μέσα σε έναν τέτοιο κυκλώνα.»
24 ώρες μετά την εκκίνηση, τα σκάφη έφτασαν στα απομεινάρια του κυκλώνα. Ο άνεμος ήταν δυνατός και η θάλλασα πολύ ταραγμένη αποδεικνύοντας ότι η απόφαση καθυστέρησης της εκκίνησης ήταν αδιαμφισβήτητα σωστή.
«Η ταχύτητα του ανέμου είναι περίπου 30 κόμβοι αυτήν την ώρα και πλέουμε με 20-22 κόμβους», ανέφερε ο Matt Knighton της Abu Dhabi Ocean Racing στις 19 Μάρτη. «Έχει πολύ κούνημα και θόρυβο από τα κύματα που σπάνε στο κατάστρωμα». Σύμφωνα με το γιατρό του αγώνα Pablo Diaz, το ένα τρίτο των ιστιοπλόων υπέφεραν από ναυτία.
Αρκετά σύντομα οι συνθήκες βελτιώθηκαν και ο στόλος άρχισε να κατευθύνεται νοτιανατολικά προς τα όρια των πάγων με ηγέτη την ομάδα Alvimedica.

Κατά μήκος των πάγων

Αφού ξεπέρασαν τα ίχνη του Κυκλώνα Pam, όλες οι ομάδες επιδίωξαν τη γρηγορότερη πορεία για το όριο των πάγων. Η διοίκηση του αγώνα έθεσε αυτή την εικονική γραμμή για να προστατεύσει τα σκάφη από τους πάγους στο Νότιο Ωκεανό. Η οδηγία έλεγε ότι όλα τα σκάφη πρέπει να κρατήσουν τη γραμμή αυτή στη starboard πλευρά. Η γραμμή μετακινήθηκε τρεις φορές κατά τη διάρκεια του μπράτσου ακολουθώντας τις κινήσες των πάγων.
Καθώς τα σκάφη έφτασαν για πρώτη φορά το όριο των πάγων στις 25 Μαρτίου, πέρασαν και από το Σημείο Nemo, το πιο απομακρυσμένο μέρος του κόσμου, γνωστό ως ο Πόλος Απροσιτότητας (the Pole of Inaccessibility). Τότε ήταν που και η ομάδα Dongfeng Race πήρε την πρωτιά, ταξιδεύοντας νότια ακριβώς δίπλα στο όριο των πάγων.
Ακολούθησε μια περίοδος με συνεχείς τσίμες και κάποιες ανεπιθύμητες μανούβρες ενώ τρεις ομάδες, η SCA η Dongfeng Race και η MAPFRE υπέστησαν broach.
Μέχρι τις 28 του Μάρτη όλα τα σκάφη ήταν επιτέλους στο ίδιο τακ, κατευθυνόμενα στο βράχο που ονειρευόντουσαν, το Cape Horn.

Κυκλώνοντας το Cape Horn

Οι συνθήκες για την προσέγγιση του νοτιότερου άκρου της Αμερικής ήταν ιδανικές. Με νοτιοδυτικούς ανέμους να πνέουν με 30 κόμβους ενώ η θάλασσα σχετικά ήρεμη με κύματα 2.5 έως 3 μέτρα ύψος. Για την ακρίβεια, το σκάφος από τα Εμιράτα κάλυψε μια απόσταση 550,842 ν.μ. σε 24 ώρες στις 30 Μαρτίου. Αυτό αποτελεί ρεκόρ για τον αγώνα εώς τώρα και καθιστά τον Azzam νικητή του ρεκόρ ταχύτητας IWC για το 5ο αυτό μπράτσο.
Η 30η Μαρτίου ήταν μια γρήγορη μέρα για τους μεν αλλά μία κακή μέρα για το πλήρωμα του Dongfeng Race Team που έσπασε το άλμπουρο τους σκάφους τους. Η κινέζικη ομάδα κατευθύνθηκε στο Ushuaia για να εκτιμήσει τη ζημιά. Αργότερα, ο σκίπερ της ομάδας, Charles Caudrelier ανακοίνωσε την επίσημη παραίτηση της ομάδας από το μπράτσο αυτό και τη μεταφορά του σκάφους με μειωμένο πλήρωμα.
Την επόμενη μέρα, τα τέσσερα πρώτα σκάφη κύκλωσαν το Cape Horn με την ομάδα Alvimedica να ηγείται. Η ομάδα της SCA σταδιακά ξέπεσε στην τελευταία θέση του στόλου, αφού έσκισαν το μπαλόνι τους (Fractional Code Zero) όταν έφαγαν το broach και αντιμετώπισαν προβλήματα στα ηλεκτρονικά. Οι γυναίκες τελικά καβατζάρανε το ακρωτήρι υπό δύσκολες συνθήκες με μια ακόμα χειρότερη πρόβλεψη καιρού να τους περιμένει στη συνέχεια.

Παλεύντας με το Νότιο Ατλαντικό

Κι αν όλοι νόμιζαν ότι η ρότα προς το ακρωτήρι ήταν το χειρότερο τμήμα του μπράτσου, το παρακάτω απόσπασμα από το blog του Amory Ross, τους σκάφους της Alvimedica έρχεται να το διαψέυσει:
«Επιβιώσαμε στο Νότιο Ωκεανό και στο Cape Horn μόνο και μόνο για να καταστραφούμε εντελώς στα ανοιχτά της ακτής της Νότιας Αμερικής. Αυτό θα είναι το πιο δύσκολο και επικίνδυνο 24ωρο τους μπράτσου χωρίς αμφιβολία, ενώ σκαμπανεβαζόμαστε κόντρα σε έναν 35-40 κόμβους άνεμο (41 αυτή τη στιγμή) και σε μια ανταριασμένη και εντελώς απρόβλεπτη θάλασσα.»
Ένα μέτωπο πέρασε μπροστά από το στόλο, που τώρα ηγείται το σκάφος του Abu Dhabi Ocean Racing. Παρα ταύτα, τα τέσσερα πρώτα σκάφη είναι εξαιρετικά κοντά, με αυτό της Team Brunel να καταστρέφει ολοκληρωτικά το J1 πανί του.
«Είναι λυπηρό,» είπε ο Louis Balcaen. «Τα πηγαίναμε τόσο καλά, είχαμε πραγματικά επανέλθει. Και τώρα θα είμαστε χωρίς το βασικό πανί μας!»
Σε ένα διαφορετικά καιρικό σύστημα, η ομάδας της SCA ταξιδεύει γύρω στα 580 ν.μ. πίσω από τα υπόλοιπα σκάφη.

Φτάνοντας στη Βραζιλία

Μπουνάτσες και ισχυροί άνεμοι εναλάσσονταν κάνοντας τις συνθήκες ακατάλληλες για μια εύκολη προσέγγιση στη γραμμή τερματισμού στο Itajai, την παραλιακή πόλη της Βραζιλίας, 1000 χλμ νότια του Rio de Janeiro.
Στις 5 του Απρίλη, τη μέρα άφιξης των πρώτων 4 σκαφών, αυτά βρίσκονταν ακόμα σε μια απόσταση 5 ν.μ. μεταξύ τους με το σκάφος από τα Εμιράτα να έχει κερδίσει λίγο έδαφος κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ήταν αρκετό για να κρατήσει υπό έλεγχο το σκάφος της MAPFRE και να περάσει τη γραμμή λίγο πριν το χάραμα υπό τις επευφημίες χιλιάδων Βραζιλιάνων θαυμαστών.
«Είναι μια λεπτή διαχωριστική γραμμή – να γνωρίζεις πότε πρέπει να περάσεις τα όρια και πότε όχι,» είπε ο αξύριστος και εξουθενωμένος Simon Fisher στο λιμάνι. Σύμφωνα με τον κυβερνήτη του νικητήριου σκάφους, το 5ο μπράτσο παίχτηκε στην ισορροπία ανάμεσα στην ασφάλεια και την ταχύτητα. «Είδαμε την ευκαιρία να πετύχουμε το ρεκόρ απόστασης 24ώρου και ξέραμε ότι πρέπει να την κυνηγήσουμε. Μετά το Cape Horn – με το σκάφος της Dongfeng εκτός – έπρεπε μόνο να σιγουρευτούμε ότι θα τερματίσουμε αλώβητοι.»

Κάπως έτσι τελείωσε το 5ο μπράτσο του Volvo Ocean Race. Τα πληρώματα και τα σκάφη έχουν κάτι λιγότερο από δύο βδομάδες να μετρήσουν τις απώλειές τους και να αναυνταχθούν για την εκκίνηση του 6ου μπράτσου στις 19 Απριλίου, με επόμενο σταθμό το Newport των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Έως τώρα η κατάταξη έχει ώς εξής (η μικρότερη βαθμολογία κερδίζει):

Πρώτο το πλήρωμα του Abu Dhabi Ocean Racing με μόλις 9 βαθμούς. Ακολουθεί με 16 βαθμούς η Dongfeng Race Team και σε απόσταση αναπνοής με ισοβαθμία στους 18 βαθμούς η Team Brunel με το πλήρωμα της MAPFRE. Μόλις ένα βαθμό περισσότερο και 19 βαθμούς είναι στην πέμπτη θέση η ομάδα της Alvimedica. Η εξολοκλήρου γυναικεία ομάδα της SCA καταλαμβάνει την έκτη θέση με 29 βαθμούς ενώ τελευταία η ομάδα της Team Vestas Wind που κατά τη διάρκεια του δεύτερου μπράτσου χτύπησε και προσάραξε σε ύφαλο και αναμένεται να επιστρέψει στο 8ο και προτελευταίο μπράτσο στη Λισαβόνα.

(Πρωτότυπο άρθρο στα αγγλικά από την Agathe Armand)