User login

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

You are here

Διαβάστε επίσης

O Erytos II - Cosmote με το εντυπωσιακό του μπαλόνι
(Αγώνες)

Η τελευταία διαδρομή σε αυτό τα ράλι των αγώνων της Aegean Regatta  περιλάμβανε την διαδρομή 54ν.μ. απο την Νίσυρο στο πανέμορφο νησί της Ρόδου.

Οι συνήθεις ύποπτοι της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η δεύτερη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 40ν.μ. απο την Αστυπάλαια στο νησί της Νισύρου. Οι συνθήκες και η εξέλιξη του αγώνα, οι πρωταγωνιστές και οι... συνήθεις ύποπτοι!

Η πρώτη ημέρα αγώνων της Aegean Regatta 2017
(Αγώνες)

Η πρώτη ημέρα των αγώνων περιλάμβανε την διαδρομή 58ν.μ. από την Πάτμο στο νησί της Αστυπάλαιας. Η τακτική των κυβερνητών και η εξέλιξη του αγώνα, τα σκάφη που έπαθαν ζημιές καθώς και οι πρωταγωνιστές της πρώτης ημέρας αγώνων.

Εξαιρετική εκκίνηση για το Tomahawk GRE-2004 στα ORC Club
(Αγώνες)

Με πολλές απουσίες η τελευταία ιστιοδρομία του Cyclades Regatta που ανέδειξε τους νικητές του αγώνα και αποτέλεσε την πιο ενδιαφέρουσα πλεύση για τους ιστιοπλόους από πλευράς τακτικής.

Μαϊνάροντας τη μαΐστρα με 35 κόμβους αέρα
(Αγώνες)

Συναρπαστική η ιστιοδρομία Πάρος-Σέριφος, με αέρα της τάξης των 30 κόμβων και καταιγιστικές σπηλιάδες στην είδοσο του όρμου της Σερίφου. Ζημιές σημειώθηκαν μα τελικά οι ιστιοπλόοι, σώοι και αβλαβείς κατέφθασαν νωρίς το απόγευμα στον προορισμό τους.

Από τον χρήστη Rigopoulos | Wed, 2015-03-04 23:28 | Volvo Ocean Race

Είμαστε Πανευτυχείς!

Οι προβλέψεις
Είχαν πει ότι οι πρώτες ημέρες του 4ου μπράτσου, από τη Sanya προς το Auckland θα ήταν σκληρές και πράγματι ήταν με τον ιστιοπλόο Alberto Bolzan της Team Alvimedica να δηλώνει "Έχουμε πρόβλεψη για αέρα 30 κόμβων και μεγάλα κύματα" λίγες ώρες μετά την εκκίνηση. "Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να πλανάρουμε το σκάφος μας με το σωστό τρόπο για να μην το καταπονήσουμε, να παραμείνουμε εμείς και το σκάφος ασφαλείς".

Αυτό όμως, καθώς φαίνεται, είναι εύκολο στα λόγια και δύσκολο να το κάνει κανείς στην πράξη και με το αεράκι συνεχώς να φούσκωνει και τον καιρό να βάραινει, το παραπάνω άρχισε να φαντάζει ακατόρθωτο για τα έξι πληρώματα. "Πρόκειται για ένα από τα χειρότερα σημεία του αγώνα, αυτό στο οποίο βρισκόμαστε τώρα" παραδέχτηκε ο Ian Walker από την ομάδα του Abu Dhabi με τον ανταποκριτή του MARPFE να σημειώνει με γλαφυρό τρόπο: "Είμαστε πριν τις Φιλιπίννες και ήδη νοιώθουμε ναυτία, προσπαθούμε σιγά σιγά να βρούμε τα πατήματά μας".

Βόρεια ή ανατολικά;

Καθώς τα σκάφη έπλεαν όλα μαζί στη θάλασσα της Νότιας Κίνας, γρήγορα ήρθε η στιγμή που οι πορείες τους χωρίστηκαν. Αυτό συνέβη πάνω από τις Φιλιπίννες, την τρίτη ημέρα. Στο σημείο αυτό οι ομάδες SCA και Team Brunel έκαναν τακ και κατευθήνθηκαν προς Βορρά ενώ τα άλλα τέσσερα πληρώματα συνέχισαν ανατολικά. "Μας έκανε εντύπωση που κανείς άλλος δε μας ακολούθησε" σημείωσε με απορία ο Bouwe Bekking από το ολλανδικό πλήρωμα. Παρόλα αυτά, τα δύο πληρώματα που διάλεξαν τη βόρεια πορεία ανέλαβαν την πρόκληση να διανύσουν περισσότερα μίλια οπότε επιζητούσαν διακαώς να βγουν σε φρέσκο αέρα και υπό καλή γωνία. Την ίδια στιγμή, το γυναικείο πλήρωμα είχε να επιδιορθώσει το σπαμένο boom vang, κάτι που τους καθυστέρησε και έχασαν δρόμο και έτσι τα δύο πληρώματα λανσαρίστηκαν στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα. "Πιστεύουμε ότι η βόρεια διαδρομή σε βάθος χρόνου θα μας αποζημιώσει" δήλωσε εμφατικά ο Bouwe. Στα υπόλοιπα τέσσερα πληρώματα το σχέδιο ήταν σαφές: "Ανατολικά γρήγορα" εξήγησε ο Neti από το MARPFE "και στη συνέχεια να πιάσουμε τους αληγείς ανέμους του βόρειου ημισφαιρίου για να κατέβουμε γρήγορα νότια".

Την 5η ημέρα φάνηκε, με τον καιρό υγρό και βαρύ, ότι ενδεχομένως η βόρεια πορεία ήταν αποτελεσματικότερη. "Οι βόρειοι θα πιάσουν καλύτερο αέρα πρώτοι και θα έχουν την ευκαιρία να κινηθούν ταχύτερα από εμάς προς τα ανατολικά" συμπλήρωσε ο ιστιοπλόος του MARPFE, λίγο πριν βυθιστούν στο σκοτάδι, λόγω τεχνικού προβλήματος και έχοντας την Team Alvimedica να ακολουθεί μόλις 10 ναυτικά μίλια πίσω. Την 8η ημέρα ο Ειρηνικός αντίκρυσε το πλήρωμα Team Brunel στην πρώτη θέση με αυτό του Abu Dhabi στη 2η.

Οι νηνεμίες του Ισημερινού

Καθώς τα πληρώματα προσέγγιζαν την περιοχή των νηνεμιών του Ισημερινού, τα γνωστά Doldrums, η αγωνία των ιστιοπλόων κορυφώθηκε. "Είναι πάντα μια δύσκολη περιοχή, πρέπει να είσαι και τυχερός" δήλωσε ο Capey του Team Brunel την ίδια ώρα που το κινέζικο πλήρωμα αντιμετώπιζε προβλήματα με το άλμπουρο και έχανε συνεχώς δρόμο. "Εκεί μέσα περιμένω να συμβούν τα πάντα", δήλωσε ανήσυχος ο Ian Walker του Abu Dhabi. Και ήταν τότε που τα πληρώματα είχαν να επιλέξουν αν θα διασχίσουν τις νηνεμίες από τα ανατολικά ή από τα δυτικά, ανάλογα με την κίνηση των βαρομετρικών νοτιότερα. Το σουέλ από τα κύματα σε συνθήκες χαμηλής έντασης αέρα έκανε την ιστιοπλοΐα όχι και τόσο ευχάριστη. Και τότε συνέβη η μεγάλη αλλαγή: Το Team Brunel ενώ βρισκόταν για 8 ημέρες πρώτο στην κατάταξη βρεθηκε έπειτα από αρκετή ώρα μέσα σε άπνοια στην πέμπτη θέση. "Από την κορυφή στον πάτο" σχολίασε εμφανώς πικραμέος ο Bouwe Bekking.

Αφού τα σκάφη διέσχισαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα επίπονα Doldrums, με μπροστά τους να απλώνονται μόλις 1000 μίλια μέχρι τον τερματισμό, είχαν μια και μόνο επιλογή: Καρφί για Όκλαντ! "Δεν υπάρχουν τακτικές από εδώ και στο εξής, θα σημαδεύουμε με την πλώρη μας συνεχώς το Auckland" εξήγησε ο Matt Knighton του Abu Dhabi και συμπλήρωσε "Θα πλεύσουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε και θα φτάσουμε αυτό το σκάφος στα όρια των δυνατοτήτων του".

Ο τερματισμός

Πράγματι ο στόλος αυτό έπραξε. Το μαγευτικό Auckland, η πόλη-γενέτειρα της ιστιοπλοΐας είδε το πρωινό της 28ης Φεβρουαρίου στις 08:31 UTC, βράδυ τοπική ώρα, το ισπανικό MARPFE να διασχίζει πρώτο τη γραμμή του τερματισμού. Μια νίκη που αποτελεί την πρώτη νίκη του πληρώματος σε αυτόν τον αγώνα. "Είμαστε πανευτυχείς, είμαστε πανευτυχείς" ζητωκραύγρασε ο Xabi Fernandez, πανηγυρίζοντας κατά το έμπα του σκάφους στο λιμάνι και χαιρετώντας το πλήθος που καρτερικά ανέμενε στο λιμάνι.

 

Σειρά τερματισμού Ημερομηνία τερματισμού Ώρα τερματισμού Διάρκεια πλεύσης
 MAPFRE 28/02/15  08:31:20 UTC  20d 02h 31min 20s 
 Abu Dhabi Ocean Racing 28/02/15 08:35:45 UTC 20d 02h 35min 45s 
 Dongfeng Race Team 28/02/15  08:39:22 UTC 20d 02h 39min 22s 
 Team Alvimedica 28/02/15 09:58:08 UTC  20d 03h 58min 08s 
 Team Brunel 28/02/15 12:30:30  UTC 20d 06h 30min 30s 
 Team SCA  28/02/15 15:32:25 UTC  20d 09h 32min 25s 
 Team Vestas Wind Did not finish